19 Nisan 2006

i-river t30 mp3 player


Merhaba, bir suredir kendime bir mp3 player almak istiyordum. Sonucta i-river t30 1 GB. aldim bir tane, yaklasik 10 gundur kullaniyorum ve su ana kadar da cok memnunum.. Sizlere de bilgi vereyim istedim. Nasil birsey istiyordum, neye gore dusundum, nasil karar verdim, vs..

Bu biraz uzun bir konu oldu, o sebeple konuyla ilgilenmiyorsaniz hic devam etmeyin bundan sonrasina derim..

Oncelikle benim icin kritik olan seyler sunlardi:

1. Fiyati uygun olacak: teknoloji bu kadar hizli degisirken, ne kadar guzel de olsa, bu tur bir cihaza cok fazla para vermek insanin canini acitabiliyor. Cunku bir sure sonra ayni urunu yari fiyatina gorebiliyorsunuz..)

2. HD degil, flash bellek olacak:
Diskli bir urun her ne kadar cok genis (2-40 GB ve daha fazlasi) bir kapasite sunsa da, biraz hassas oluyor. Ben de bir miktar sakar bir insan oldugum icin kolayca bozma potansiyeline sahibim. O acidan 1 nolu sebebi de destekler bir sekilde simdilik HD yerine flash bellekli bir cihaz almaya karar verdim.

3. Ses kalitesi tatmin edici olmali: Piyasada o kadar cok urun var ki, uzerinde her turlu ozelligi fazlasiyla olan (radyo, ses kaydi, video gosterme, resim gosterme, vs..) ama ses kalitesi zayif..

4. Pil ile calismasi ve kullanim suresinin uzun olmasi: USB’den sarj edilen cihazlarin da avantajlari var ama bence en ideali AAA pil ile calisanlar. Sarjli piller ile kullanimi cok rahat.

5. Kullaniminin kolay ve pratik olmasi: hem icerik yenilemesi acisindan hem de butonlar ve yazilim olarak kullanisli bir cihaz olmasi gerekiyor.

6. Uzun omurlu olmasi: Piyasadaki pek cok urunun maksimum omrunun 1-1,5 sene oldugu dusunulunce, biraz dayanikli ve uzun omurlu (en az 3-4 yil) olmasi beklenmekte.

Neyse, aradigim ozelliklerin en kritikleri bunlar di, ve arastirmaya basladim. Ilk baslarda I-Pod Shuffle uzerinde durdum, fakat piyasada 1 GB’lik modelini bulamayinca ondan hemen vazgectim zaten.

Daha onceden ozellikle ses kalitesindeki ustunluklerini bildigim i-river’i arastirdim. Aradigim kriterlere uyan 3 tane modelini buldum. T serisinden T-10, T-20 ve T-30. Pek cok ozelligi ayni olan ama birkac noktada ayrilan 3 model. T-10 ile hic ilgilenmedim zaten. Sekil olarak en guzel ve renkli olan modeli. Sadece bunlar sebebiyle fiyat farki oldugu icin, benim icin anlamli degildi. T-20 ve T-30 arasinda secim yapmamda da sunlar etkili oldu, T-20 USB'den şarj oluyor/T-30 pilli. T-20’nin direk USB baglanti sansi var/T-30 kablo ile baglanabiliyor. Fiyat olarak T-30 daha ucuz. Sonucta bana gore avantajlari daha fazla olan T-30’u tercih ettim.

Bir de fiyat bilgisi vereyim, gecen hafta 210 YTL’ye aldim, taksitli olarak.

Kullandigim kadariyla her acidan memnun kaldim simdilik, bu tur bir cihaz dusunenlere tavsiye ederim. Herhangi bir sorun yasarsam, yine burdan bilgi veririm zaten :)…

Gule gule kullanayim :)

Asagidaki linklerde T-30 ile ilgili detayli bilgi bulabilirsiniz:


http://www.iriveramerica.com/prod/ultra/t30/T30-1GB.aspx

http://www.theregister.co.uk/2005/10/03/review_iriver_t30/


http://www.pocketnow.com/index.php?a=portal_detail&t=reviews&id=701

http://www.cnet.com.au/mp3players/flash/0,39029120,40058063,00.htm

http://www.vatanbilgisayar.com/product_details.aspx?I_ID=19101

http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=228&productid=bd46307

Hiç yorum yok: