12 Temmuz 2007

absinth



"absinthe" veya "absent" .. olarak da bilinen, %70'in üzerinde alkol içeren, yeşil içecek.. Çok hızlı ve şiddetli etkisi vardır, bu açıdan dünyanın en ekonomik içkisidir (fiyat/performans :)).. 19. yüzyılda orta avrupa'da üretilmeye başlanmış. Şu anda en çok tercih edilenleri Çek Cumhuriyeti'nde üretilmekte.. Şiddetli etkileri sebebiyle pek çok ülkede satışı/ithalatı yasak bildiğim kadarıyla...

Bir rivayete* göre bu içki ile ilgili oscar wilde demiş ki;

ilk evreden sonra nesneleri olmasını istediğiniz gibi görürsünüz.ikinciden sonra nesneleri olmadıkları gibi görürsünüz.ama üçüncü evreden sonra nesneleri gerçekten oldukları gibi görürsünüz ki, en korkunç şeydir bu dünyada...

çok fazla tecrübe etme şansım olmadı bu içkiyi fakat, tecrübe ettiğim kadarıyla ününü hakeden bir içki.. Tadı herkese hitap etmeyebilir tabii..

illüstrasyon: http://tn3-1.deviantart.com/fs9/300W/i/2006/070/0/e/absinth__by_evil1903.jpg

*Oscar Wilde'ın bu sözünün orjinalini araştıramadım, değişik yorumlara rastladım ama. O sebeple "rivayet" dedim..

2 yorum:

Jilfeym dedi ki...

bu sanki bechoraovka ya benziyor: )
yanlış yazdım bekarofka diye okunuyordu işte..
içinde bir süür baharat olan, ağır bir içki.çek cumhuriyetinden, o da yeşil ve çok hızlı çarpıyor.
hatta beni içmeden çarpıyor: )o derece

Oktay dedi ki...

bechoraovka'yı bilmiyorum, belki de aynı içkinin yerel adı bile olabilir tabii.. Ama özünde çok benzer olduğu kesin anlattığına göre.. bol baharat, yeşil ve çarpıcı :))